3 Şubat 2015 Salı

Alternatif Uygun Fiyatlı Fırçalar Nereden Alınır? (Fırça Dosyası #1 )

Uygun Fiyatlı Makyaj FırçalarıMerhaba;
 İyi, doğal duran ve başarılı bir makyaj için, fırçaların ne kadar önemli ve gerekli olduğu tartışılmaz. Tabi ki fırça kullanmak zorunlu değil, tercihe bağlıdır ama özellikle göz makyajı için benim olmazsa olmazımdır fırçalar. Birçok fırça edindim ama ne yaptıysam şu "Blending Brush" dediğimiz far karıştırma fırçalarından tekli olarak bir türlü bulamadım. Bulamadım derken Mac veya Sigma'da var tabi ki ama açık söyleyeyim; ben bir fırçaya o kadar para vermek yerine uygun fiyatlı bir tane alıp, geri kalan parayla da sokak hayvanlarını doyururum benim için çok daha büyük ve çifte bir mutluluk olur, ki başka ihtiyaçlarımda her zaman böyle yapmayı tercih etmişimdir. Başka bir yol da yurt dışından sipariş vermek elbette fakat hem bekleme süresi çok uzun hem de riskli.
 Durum böyle olunca ben de bir arayışa girdim. Türkiye'de makyaj ve makyaj sanatçılığının gelişmemesinden midir bilinmez; hiçbir yerde de bu fırçalardan bulamadım. Karşıma çıkanlar hep klasik far fırçaları, eyeliner fırçaları veya kalem fırçalar oldu. 
  Bir gün dolaşırken; başımın üstünde bir ampul belirdi (!) ve önünden geçmekte olduğum büyük bir kırtasiyeye girip direkt sulu boya fırçalarının olduğu yere bodoslama daldım. Boy boy, sert yumuşak, uzun kısa, çeşit çeşit fırçalar arasında buldum kendimi. Bana yardımcı olan gence, far karıştırma fırçası aradığımı çaktırmadan, bir Salvador Dali, bir Leonardo Da Vinci edasıyla, gayet sanatsal bir iş yapıyormuşum da aradığım fırçanın resmim için büyük önem teşkil ettiğini hissettirmiş olacağım; önüme çeşit çeşit fırça sundu. Sanki olmayan resmimle dünyayı kurtaracakmışım gibi (Resimlerin Efendisi; fırça kardeşliği(!) :))) hissettim ve sonunda üç fırça satın aldım.


Blending Brush

Bu ikisi, far karıştırma fırçası niyetiyle aldıklarım. İkisi de yumuşacık. Soldaki daha az, sağdaki daha yoğun kıllı ve görebileceğiniz gibi normal karıştırma fırçalarından biraz daha uzunlar; hem kıl yapısı olarak, hem de genel boyutları bakımından ama ilerleyen günlerde her yönüyle normal karıştırma boyutuna gelecekler. Nasıl mı? Sonraki yazımı bekleyin; birlikte yapacağız ;) Daha doğrusu örnek olması açısından birini ben, ideal far karıştırma fırçası boyutlarına getirdim, karşılaştırmalı olarak diğerini beraber yapacağız. Eski ve yeni halleriyle denedim; farı karıştırma konusunda normalden uzun oldukları için kontrolü zordu ama ideal far karıştırma boyutuna getirdiğim fırça; inanılmaz başarılı bir iş çıkardı. İdeal boyutlardaki yeni karıştırma fırçamın görselini yayınlamıyorum, diğer yazıda yayınlayacağım :) Bu yazıdaki tüm görseller, alındığı halleriyle olacak.

Ve çok işlevli, inanılmaz yumuşak bir fırçada sıra;

Çok İşlevli Makyaj Fırçası

Bu fırça da genel boyut olarak klasik makyaj fırçalarından uzun ama hallolacak. Aslında bu şekilde de kullanılır hepsi fakat karşımda ayna varken ucu aynaya çarptığından kısaltmak daha mantıklı geldi. Yoksa rahatsız edici boyutta değil uzunlukları. Bu fırçanın birçok çeşidi vardı. Daha pofuduk, daha geniş kıllı, daha büyük, vb ama bu fırçayı tercih etmemin sebebi; allık fırçası, göz altı sabitleme, kontör ve aydınlatıcı konularında çok işlevli bir boyutta olmasıydı. Hepsinde de çok başarılı işler çıkardığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Denedim gördüm :). Fırça boyutu olarak benzetmek gerekirse; Real Techniques "Core Collection" setindeki bronzer fırçası boyutlarında.

Gelelim fiyatlara; far karıştırma fırçası olarak aldıklarımdan diğerine nazaran ufak olan 0.80 kuruş, diğer fırça 2 küsür lira ve yukarıdaki çok işlevli fırça da 8 lira civarındaydı. :) Mac ve Sigma fırçaları düşünün; amaç ve işlev aynı, yapısı benzer, fiyat iki uçta. Hepsinin bir kullanım süresi var ve çevremde çoğu kişide ikinci yıkamada parçalara ayrılan Mac fırçalar duydum. Bunları yıkadığımda böyle bir sorunla karşılaşmadım ben şimdiye dek. 
Karar size kalmış; fikir sunmak benden, son karar sizden.. 

Sevgilerle..

26 yorum:

  1. Ama dikkat et canım resim fırçalarının büyük çoğunluğu domuz kılından üretiliyor.Aklında bulunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarı için teşekkürler canım :) Beyaz olan keçi kılıymış ama diğerlerini sormadım açıkçası. İhtiyaca o kadar kanalize oldum ki aklıma bile gelmedi sormak. Bu konuda da bir sorun olacağını düşünmedim yemeyeceğim için :D Duyarlı arkadaşlar onca çeşit arasında istedikleri gibi bir fırça bulabilirler diye düşünüyorum :)

      Sil
  2. Çok güzel bir inceleme yazısı olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)
      Sevgiler <3

      Sil
  3. Ben de eyeliner fırçası olarak resim fırçası kullanıyorum ve çok memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen; kozmetik sektörü sağolsun onca paralar döküp tek sektörden fırça almaya itiyor bizleri ama aramızda cin fikirliler uygun fiyatlara rahatlıkla bulabiliyor aslında :)

      Sil
  4. Süper bir fikir!:)
    Sevgiler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeynep! :) Aklımızda bulunsun dedim ;)
      Sevgiler <3

      Sil
  5. Bu resim fırçalarını makyaj fırçası olarak kullanma fikrine bayılıyorum ben. Benimde yakında böyle bir yazım olacak umarım. Baya detaylı yazı olmuş eline sağlık. Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dee! :) Takibe aldım, seve seve okuyacağım :) Çok teşekkür ederim,
      Sevgiler <3

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim <3 :)

      Sil
  6. Hiç aklıma gelmemişti vallahi. mükemmel bir fikirmiş. Hafta başında bende bunu uygulamaya koyacağım. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  7. Resim fırçası iyi fikir ;) bende bloguma beklerim blogumda kesif etkinligim var sevgilerle...

    YanıtlaSil
  8. Beyaz fırçanın numarası nedir tamda böyle bi fırça arıyodum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz fırça çok çok yumuşak, keçi kılıymış. "Pebeo France Art Size 12" yazıyor üstünde, bir de "758 -AL" yazılmış. Hangisi işe yarar bilemedim :) Umarım bulursunuz ama gerçekten çok çok başarılı bir fırça çıktı kendisi :). Sevgiler <3

      Sil
  9. Diğer fircalarinda numaralarini yazar misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geniş olan karıştırma fırçası; "145 Art Design", diğeri; "Alex Schoeller College 245 numara" :)

      Sil
  10. Benimde aklıma gelmişti kardeşim bana deliymişim gibi bakmışti yanlız olmadığıma sevindimm :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İlla o pahalı markalara aynı işlev için o kadar para vermek gerekmiyor di mi ama? :D

      Sil
  11. Duygu hanim guzel dusunmussunuz de bir sorun olacak. Madem hayvanlari bu kadar dusunuyosunux, mac'ten firca almak yerine sokak hayvanlarina yardim ederim diyorsunuz o zaman neden keci kilindan veya diger hayvanlarin kilindan uretilen fircalari kullaniyorsunuz? Sadece merak:) tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; öncelikle belirtmeliyim ki hesap sorar gibi olan üslubunuz pek hoşuma gitmedi. Merak etmişsiniz cevaplıyorum; keçi kılı için keçiyi öldürmek veya zarar vermek gerekmiyor. Keçinin traş edilmiş kıllarından elde ediliyor. Tersi olsaydı dokunmazdım bile. Umarım merakınızı giderebilmişimdir (!)

      Sil

Yorum Yazmak İster Misin? :))