11 Şubat 2015 Çarşamba

Makyaj Fırçalarının Kıllarını Nasıl Kısaltırız? (Fırça Dosyası #3)

Merhaba;
Önceki yazılarımda başladığım "Fırça Dosyası" serisinin 3. ve son yazısıyla karşınızdayım. Tabi bu seri yazıların "Şimdilik" son yazısı, yani aklımda daha çok şey var makyaj fırçaları ile ilgili ama arka arkaya fırçalarla çok sıkmak istemiyorum sizi, o yüzden "Şimdilik" bu serinin son yazısı diyelim.

Daha önceki yazılarda ne anlattım; özetle, far karıştırma fırçası bulamadım, büyük bir kırtasiyenin "Suluboya" fırçalarının bulunduğu kısımdan iki far karıştırma fırçası aldım fakat hem boyut olarak hem de kıl uzunluğu olarak kısaltmaya ve rahat kullanıma uygun hale getirmek adına bazı düzenlemeler yapmaya karar verdim. Okumayanlar için alttaki yazılara tıklayabilirsiniz.

Ve şimdi de; "Uzun Kıllı Makyaj Fırçalarının Kıllarını Nasıl Kısaltırız?" Hadi başlayalım! :)

Makyaj Fırçalarının Kıllarını Nasıl Kısaltırız?


İlk olarak şunu söylemek istiyorum; fırçaların boylarını ve kıl boylarını kısaltmak, tamamen isteğe bağlıdır. Örneğin; ben boyu uzun olan fırçaları kullanırken zorlanıyordum, çünkü aynaya çarpıyordu, o nedenle kısaltmayı seçtim. Kıl uzunluğu da benim için fazlaydı ve farı karıştırırken, uzun olmasından dolayı istediğim sonucu alamıyordum. Bu nedenle kılları da kısaltmaya karar verdim.

İlk olarak; 
Kılları uzun olan fırçamı, kıl uzunluğunu uygun bulduğum bir başka fırçayla karşılaştırıyorum ve ne kadar kısaltmam gerektiğine karar veriyorum. 
Burada önemli olan kıl köklerini aynı hizaya getirerek ölçmek.

Makyaj Fırçalarının Kıl Ölçümlemesi

Sonrasında;

Kesmeden önce dikkat edilmesi gereken en önemli nokta; 
KILLARI DÜMDÜZ KESMEMEK İÇİN MAKASI DİK AÇIYLA TUTARAK UFAK HAREKETLERLE KILLARI KISALTMAK.

Fırçanın Doğru Kesiliş Şekli

Neden dik açıyla kesmiyoruz? Çünkü amacımız far karıştırma fırçasının işlevini bozmadan kısaltmak. Karıştırma fırçalarını incelerseniz; hiçbiri dümdüz kesilmez çünkü amaç karıştırmaktır ve bunun için de fırça kıllarının uzunlu kısalı karışık olması gerekir. Aksi takdirde uygulama sonrası iyi sonuç alınamaz.

İŞTE HEPSİ BU KADAR! :)

Ben sonuçtan çok memnunum; artık iki tane karıştırma fırçam var ve komik fiyatlarla :) Performansları da "İyiki aldım ve bu işlemleri yaptım" dedirtiyor insana :).

Siz denediniz mi? Ya da bunlara benzer farklı fikirleriniz oldu mu? Beraber yapalım, deneyelim, öğrenelim, daha çok insana ulaşalım.
Teşekkür ederim okuduğunuz veya belki de benimle birlikte bu fikri uyguladığınız için.

Sevgiler...


6 yorum:

  1. valla fikir çok güzel ama ben kesemem sanırım doğru düzgün ya :) ne zamandır uygun bi pencil fırça arıyorum bulamıyorum resim fırçalarına bakıyım bi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makasın ucuyla hafif hafif kesince birden kısalmıyor, yani sorun olmuyor :) Kalem fırça da bulunabilir belki :)

      Sil
  2. Bende kesmeye cesaret edemem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey olmuyor yahu :) Gereğinden uzun olunca zaten bir işe yaramıyor :) Bir de fırçanın tanesi 85 kuruş olunca insan cesaret edebiliyor tabi :))

      Sil
  3. Yazılarınızı çok beğendim. Bloguma beklerim :)

    http://bernabellaa.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz :) Ben de takipteyim sevgiler :)

      Sil

Yorum Yazmak İster Misin? :))