9 Şubat 2015 Pazartesi

Uzun Makyaj Fırçalarının Boylarını Nasıl Kısaltırız? Ve İncelikleri (Fırça Dosyası # 2)

Merhaba;
"Alternatif Uygun Fiyatlı Fırçalar Nereden Alınır?" isimli yazımı hala okumadıysanız, o yazıdan başlamanızı öneririm; okumak için tık tık :) Çünkü bu yazıda, o aldığımız fırçaları, makyajımızda daha rahat kullanabilmek için bazı değişiklikler yapacağız.
Önce biraz genel bir bilgi vereyim;
Makyaj fırçaları genellikle üç parçadan oluşur. Kıl, kılla fırçanın birleştiği ara kısım (Bu kısım fırçanın ömrü için hayati önem taşır. Çünkü kıl ile fırçanın bir araya getirildiği bu kısımda, yapıştırıcı kullanılmıştır. Fırçayı dik yıkarsanız - ki çok yanlıştır - bu kısma su girer ve yapıştırıcının etkisini zamanla azaltarak kılların gövdeden ayrılmasına neden olur.) Son kısım da genellikle tahtadan yapılan gövdedir. Tabi bu söylediklerim; genel fırça çeşitlerindendir. Bu üç parça dışında sadece iki parçalı fırçalar da vardır. 


Makyaj Fırçası



 Benim aldığım fırçalar, kıl kökünden itibaren yaklaşık olarak 20 cm. Makyajda kullanılan göz fırçalarında ise uygun olan optimum boy yaklaşık 15 cm, yani 5 cm kadar uzunluğu fazla. Kısaltmak şart değil tabiki ama  makyaj yaparken, fırçanın ucu aynaya çarptığından beni rahatsız ediyor bu nedenle boyunu kısaltacağım. Bunun dışında bir de kıl uzunluğu durumu var. Aldığımda kılların boyutu oldukça uzundu ve fırçayı kontrol etmekte zorlanıyordum; bu nedenle kendime uygun olarak kıl boyutunu da kısaltacağım. Hadi başlayalım! :)

Fırça Boyu İçin Ölçü Almak

Yukarıda fırçalar hakkında verdiğim bilgiden devam edersek; boyu uzun olan fırçanın kısaltılacak kısmını net olarak belirlemek için; optimal uzunlukta bir fırça ile, uzun olan fırçamızı yan yana koyuyoruz. Burada asıl önemli konu; kıl kökleri ile ara gövde bitiş noktalarının (Gövde başlangıcı) paralel olarak durması. Aşağıdaki görsel, anlamanızı kolaylaştıracaktır.

Fırçada Ölçü Almak

Ve ardından sapında (Gövde) ne kadar fazlalık olduğunu görerek; kesmemiz gereken noktayı işaretliyoruz.

Fırça Boyutu

Fırçanın Boyunu Kısaltmak ve Düzeltmek

2.Adımda işaretlediğimiz kısmı; bir makas bıçak, falçata veya dilerseniz küçük bir testere yardımıyla kesiyoruz. Gövde kalın olmadığından ben testereye ihtiyaç duymadım fakat daha düzgün olsun derseniz testere daha iyi sonuç verir. Ben makasla bastırıp ardından koparttım.

Fırçayı Kısaltmak ve Düzgünleştirmek

Bazı fırçaların iç kısmı kuru olduğundan bu şekilde şekilsiz kırılabiliyorlar. Bunu düzeltmek için yapılacak en güzel şey ise törpülemek. "4.Adım" görselinde, sağdaki fırçayı da kesip törpülemiştim. O ne kadar düzgün; diğeri ise boşluklu maalesef.

Kısalttığımız Kısmı Boyamak

Fırçamızı ölçtük, biçtik, kestik, törpüledik; sıra geldi kırılan kısımdaki o tahta görünümünü yok etmeye, ya da saklamaya diyelim. :) Bunu nasıl yapacağız? Tabi ki oje ile! :)

Fırçayı Boyamak

Sağdaki fırça bordo olduğu için bordo oje ile boyamıştım; sonuç MÜKEMMEL! :) Solda bu yazı boyunca üzerinde çalıştığımız fırça ise koyu kahve rengi ve bu renk ojem olmadığından siyaha boyamaya karar verdim. Öncelikle kestiğimiz kısımda kalan ufak boşlukları oje ile doldurup kurumasını bekledim ve ardından ucun tamamını siyaha boyadım.

VE SONUÇ;

Makyaj Fırçası

O boşluk tamamı ile yok olmasa da nispeten daha iyi görünüyor. Bu fırçadaki talihsizliğim :) Kırk yılda bir bir şey yapalım dedik; ürün defolu çıktı (!) :D Neyse beni rahatsız etmiyor. Eğer daha düzgün olmasını isterseniz, daha fazla törpüleyebilirsiniz ama bu düzgünlük bana yetti. Allah aşkına kim bakacak ucuna düzgün mü diye, yapmayın bu kadar! :D (Burada yazar, inatla yaptığının güzel olduğunu düşünür.) Neyse, ilk fırça dümdüzdü, bu kuruysa "Duygu'nun Suçu Ne?" :D

Bir sonraki yazımda da fırça kıllarını kısaltacağız ;)

Sevgiler...

2 yorum:

  1. Pratik kadınlara hayranım! Süpersin.Benim gibi kozmetik konusunu ekonomik yollarla halletmeye çalışanlar için çok iyi bir seçenek olmuş;)Teşekkürler ..oysabenvarim.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Di mi ama? Makyaj malzemelerine cildimize dokunmasın diye iyisi peşinde koşup onca para veriyoruz, bari fırçalarda ekonomik olalım :D <3

      Sil

Yorum Yazmak İster Misin? :))