19 Nisan 2014 Cumartesi

DOĞAL PEELING TARİFİ İLE YÜZÜNÜZ PAMUK GİBİ OLSUN :)

Merhaba;

Bugün sizlere, evdeki malzemelerle hazırlayıp uyguladığım ve sevdiğim bir peelingten söz edeceğim.
Zaman zaman kimyasal içerikli peelingler yerine, cildimizi doğal ürünlerle ölü hücrelerden arındırmak, cildimizin sağlığı ve dinlenmesi bakımından önemlidir. Her ne kadar arada sırada cildimizi dinlendirmek için kimyasal içerikli toniklerden uzak durup, katkısız gül suyunu tonik olarak kullansak da, peeling işlemi için de doğal içerikli ürünler kullanmamız cildimizin dinlenmesi bakımından gereklidir.

Benim en sevdiğim, en hızlı etki eden ve misler gibi kokan doğal peelingimde neler var; bakalım :). Çok basit ve hepimizin evinde bulunan iki malzeme ile yapacağımız bu peeling; cildimizi ölü hücrelerden arındırdığı gibi aynı zamanda da çoğumuzun baş derdi olan siyah noktalar için de birebir..


Kahve ile peeling


Gerekli Olan Malzemeler:
Türk Kahvesi
Zeytinyağı

Hazırlanışı:
Ufak bir kaba 1 yemek kaşığı kahveyi veya halihazırda içtiyseniz kahvenin telvesini koyuyoruz ve üzerine yarım yemek kaşığı, tercihen saf zeytinyağını ekleyerek karıştırıyoruz. 

Uygulanışı:
Misler gibi kokan bu karışımı macun kıvamına getirdikten sonra parmak uçlarımızla masaj yaparak nemli yüzümüze 2-3 dakika boyunca uyguluyoruz ve ardından soğuk su ile duruluyoruz. 
(Bu karışım maske olarak da kullanılır.)
Hassas cilde sahip olanlar, 2 haftada bir;
Normal ve karma (yağlıya dönük) cilde sahip olanlar, haftada 1 kez uygulamalıdır.

Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki; ben bu karışımı yüzüme sürdükten sonra, kuruyana kadar bekletiyorum ve ardından yüzüme masaj yaparak kuruyan kahveleri döküp ardından yıkıyorum. Her ne kadar yüze sürüldüğünde arap bacı gibi olsak da bu şekilde yaparsanız hem karışımın cildinizdeki etkisi artar; hem de kuruduğu için peeling işlemi çok daha etkili olur. Bu uygulama şeklini de şiddetle tavsiye ederim, ben çok etkisini gördüm :).

Yararları
Türk kahvesi; kolestrolden astıma, depresyondan kalp rahatsızlıklarına kadar bir çok rahatsızlığa (17 adet) iyi geldiği gibi cildimize de çok faydalıdır. Cilt kanserinden korur, cildi canlandırır, siyah noktaları azaltır,  pürüzlerin düzelmesine yardımcı olur ve düzenli olarak maske şeklinde kullanıldığında kırışıklıkları azalttığı gözlemlenmiştir.
Doğal zeytinyağının cilde faydaları ise o kadar çok ki.. Birkaçını belirtmem gerekirse; cilde esneklik kazandırır, doğal nemlendiricidir ve mükemmel yumuşatır, cilde esnek ve pürüzsüz bir görünüm verir ve bu liste uzar gider :).

Ben bu tarifi uzun bir süredir, hatta yıllardır kullanıyorum ve çok memnunum. Sizlerin de bilmesini istedim ve uygulayacak olanlar uygulama sonrasındaki yorumlarını paylaşırlarsa çok sevinirim .. 

<3 MUTLU BİR HAFTASONU DİLİYORUM <3

10 yorum:

  1. iyiymiiiş,deneyeyim bunu ben :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de denemelisiniz :) Zararı yok yararı var :) Bu arada hoşgeldiniz, teşekkürler <3
      Sevgiler ..

      Sil
  2. merhaba.
    türk kahvesi ve zeytin yağı. çok ilginç. herkesin evinde vardır mutlaka bunlar denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Kesinlikle hem çok kolay, hem herkesin evinde bulunan ürünler.. Tavsiye ederim :) Ayrıca hoşgeldiniz, teşekkür ederim :) <3
      Sevgiler..

      Sil
  3. Merhaba :)
    Bakımla ilgili hiç bişey bilmiyorum :)
    Sayende bilgileemiş olurum artık :))
    O güzel sözlerin için ayrıca teşekkür ederim :)
    Kucak dolusu sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Bloğuma gelmene sevindim, teşekkür ederim.. HOŞGELDİN :)
      Elimden geldiğince bakım ve kozmetik incelemeleri yapıyorum. Az da olsa yararım dokunursa ne mutlu bana :)
      Kocaman sevgiler <3

      Sil
  4. ben yapmıştım :)) ama bnm cildim çok hassas kahve tahriş etmşti:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mu bastırarak yapmıştın kuzucum? :) Kıyamam.. :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Evet; tavsiye ederim :) Bu arada HOŞGELDİNİZ :) Teşekkür ederim
      Sevgiler <3

      Sil

Yorum Yazmak İster Misin? :))